
FrieslandCampina
Een owned strategie om paid te versterken.
Opdracht.
Opdracht.
Maak het belang van owned media duidelijk in de organisatie. Ontwikkel hiervoor een owned media- en contentstrategie voor verschillende merken, die aansluit op de bestaande paid-strategie. Help ons met contentcreatie, monitoring en het analyseren en optimaliseren van de resultaten.


Resultaten.
Flights
3
Clicks
203K
Impressies
20.7M
Kanalen
8





Inzicht.
Meer aandacht voor organisch, meer impact voor betaald.
De belangrijkste merken van FrieslandCampina zijn op betaalde mediakanalen zeer goed vertegenwoordigd. Maar de organische kanalen en content kunnen wel wat meer liefde gebruiken. Niet alleen om consumenten in iedere fase van hun ‘journey’ te raken en op ieder kanaal dezelfde boodschap te vertellen, maar ook om te leren van de inzichten. Om op die manier voor effectievere betaalde campagnes te zorgen.

Oplossing.
Een owned media- en contentstrategie dus.
Te beginnen bij het verkrijgen van inzicht in de huidige owned kanalen en een deepdive in de merken. Vervolgens het opstellen van de strategie, inclusief contentpijlers, kanalen en middelen. Om daarna aan de hand van een contentkalender content te creëren en te verspreiden via e-mail en de website. En niet onbelangrijk: maandelijks de resultaten te monitoren, analyseren en optimaliseren.
