

113
Laat mensen met
schulden niet met
hun leven betalen.
Creëer bewustwording over suïcidepreventie bij een doelgroep die dagelijks te maken kan krijgen met mensen met suïcidale gedachten, maar zich daarvan niet bewust is. Maak bovendien duidelijk welke rol ze kunnen spelen in het voorkomen van suïcide.
Opdracht.

Oplossing.
Maak voelbaar
wat schulden doen
met mensen
“Laat mensen met schulden niet met hun leven betalen.” Dat is de oproep die 113 Zelfmoordpreventie doet met deze campagne op LinkedIn die laat zien dat zelfs ‘kleine’ financiële problemen enorm veel impact kunnen hebben.
De uitingen geven een inkijkje in de belevingswereld van mensen met schulden en maken voelbaar wat er met ze gebeurt wanneer er bijvoorbeeld een rekening op de deurmat valt. Zo wordt de doelgroep getriggerd om meer te weten te komen over wat je als buitenstaander kunt doen om deze mensen te helpen. Zoals het volgen van trainingen die worden aangeboden door 113. De campagne wordt in verschillende flights gevoerd, continu gemonitord en waar nodig bijgesteld.




Flights
3
Clicks
203K
Impressies
20.7M
Kanalen
8
Resultaten.
Inzicht.
Suïcide helpen voorkomen kun je leren
Mensen met schulden hebben 2,5 keer zo veel kans om te overlijden door suïcide. Werknemers in de sociaal-economische sector en de financiële dienstverlening komen regelmatig in contact met deze mensen. Maar juist zij hebben vaak de kennis en vaardigheden niet om signalen van suïcidale gedachten te herkennen en het gesprek aan te gaan om erger te voorkomen.
