top of page
EcoTools-header-Zaagblad.jpg

EcoTools

Gewoon. Goed. Gereedschap.

Ontwikkel de nieuwe merkpositionering en visuele identiteit van EcoTools, zodat die beter aansluiten op de huidige ambities van het bedrijf.

Opdracht.
Inzicht.

Kwaliteit voor een eerlijke prijs

EcoTools is een no-nonsense bedrijf dat kwalitatief handgereedschap, accessoires en verbruiksmaterialen bereikbaar maakt voor een eerlijke prijs. Ze zijn er namelijk van overtuigd dat kwaliteit niet de wereld hoeft te kosten. Dat is niet alleen interessant voor huidige klanten, maar voor alle professionals in de bouw. Want zij kunnen vertrouwen op het juiste materiaal, waarmee ze goed werk kunnen afleveren bij hun klanten én onder de streep meer overhouden.

EcoTools-Inzicht.png
Oplossing.

Communicatie met een eenvoudige conclusie

Kwalitatief en kwantitatief onderzoek vormden de basis voor de nieuwe positionering. Niet alleen om te onderzoeken wat bouwbedrijven verwachten van een leverancier, maar ook om de eerste uitingen te beoordelen. Zo zijn het logo, de huisstijl en de pay-off gevalideerd voordat deze overal werden doorgevoerd. De online merkcampagne maakt duidelijk dat EcoTools anders is dan anderen, met onderscheidende communicatie waarin de nuchterheid en handen uit de mouwen-mentaliteit doorklinkt. En waarvan de eenvoudige conclusie luidt: EcoTools levert geen onzin, maar gewoon goed gereedschap.

Doorslijpschijven-100.jpg
EcoTools-branguide overview BG2.jpg

Flights

3

Clicks

203K

Impressies

20.7M

Kanalen

8

Resultaten.

Meer werk.

Air Miles

Meer voor elkaar.

Cosun

De toekomst is plant.

Social posts 2.png
bottom of page