
EcoTools
Gewoon. Goed. Gereedschap.
Ontwikkel de nieuwe merkpositionering en visuele identiteit van EcoTools, zodat die beter aansluiten op de huidige ambities van het bedrijf.
Opdracht.
Inzicht.
Kwaliteit voor een eerlijke prijs
EcoTools is een no-nonsense bedrijf dat kwalitatief handgereedschap, accessoires en verbruiksmaterialen bereikbaar maakt voor een eerlijke prijs. Ze zijn er namelijk van overtuigd dat kwaliteit niet de wereld hoeft te kosten. Dat is niet alleen interessant voor huidige klanten, maar voor alle professionals in de bouw. Want zij kunnen vertrouwen op het juiste materiaal, waarmee ze goed werk kunnen afleveren bij hun klanten én onder de streep meer overhouden.


Oplossing.
Communicatie met een eenvoudige conclusie
Kwalitatief en kwantitatief onderzoek vormden de basis voor de nieuwe positionering. Niet alleen om te onderzoeken wat bouwbedrijven verwachten van een leverancier, maar ook om de eerste uitingen te beoordelen. Zo zijn het logo, de huisstijl en de pay-off gevalideerd voordat deze overal werden doorgevoerd. De online merkcampagne maakt duidelijk dat EcoTools anders is dan anderen, met onderscheidende communicatie waarin de nuchterheid en handen uit de mouwen-mentaliteit doorklinkt. En waarvan de eenvoudige conclusie luidt: EcoTools levert geen onzin, maar gewoon goed gereedschap.






Al 20 jaar:
Gewoon. Goed.
Gereedschap.
Bouwprofessionals vertrouwen al 20 jaar op EcoTools. Van aannemers tot schilders en van loodgieters tot timmerlieden. Hoogste tijd om dat wat meer uit te dragen, want bij EcoTools krijg je niet alleen goede kwaliteit voor een eerlijke prijs, het is ook een betrouwbare partij. Nu kan je zelf wel roepen dat je betrouwbaar bent, maar het is nog beter wanneer je klanten dat voor je doen. Daarom zijn voor deze campagne echte bouwprofessionals op een voetstuk geplaatst, die sinds jaar en dag vertrouwen op EcoTools.



